Baptistkirken i Danmark protesterer mod afskaffelse af momskompensation

25/09/2017

I Kristeligt Dagblad lørdag den 23.september var et indlæg under overskriften: 30 trossamfund og kirkelige organisationer i opråb til regeringen: Bak de frivillige op”. I indlægget argumenteres imod afskaffelse af momskompensationen for religiøse samfund og frivillige organisationer i øvrigt. Blandt underskriverne mangler Baptistkirken i Danmark.
Ved en beklagelig fejl blandt indsamlerne af underskrifter på henvendelsen til skatteministeren er BaptistKirkens underskrift gledet ud.
Vi har modtaget en række henvendelser om BaptistKirkens manglende underskrift, og jeg skal understrege at BaptistKirken fuldt ud deler artiklens anliggende og synspunkter, samt af fraværet af vores underskrift udelukkende skyldes en beklagelig fejl i forbindelse med registrering af underskrifter.
BaptistKirkens arbejde rammes på linje med andre organisationer ved en fjernelse af momskompensationen, og vil begrænse mulighederne for at øve en social virksomhed som BaptistKirken, de enkelte menigheder og organisationer udfører.

Per Beck
Formand for Baptistkirken i Danmark