Bibelen Live

13/09/2017

Søndag 17. september kl. 14.00 får Karmelkirken, Petersborgvej 35b, 9000 Aalborg, besøg af Klaus Højgaard Laursen, som vil recitere Bjergprædikenen og Jakobs brev. Der venter en stor oplevelse.
Klaus fortæller om sig selv:
“Mit navn er Klaus Højgaard Laursen og jeg er 38 år og gift med Mette. Sammen har vi Jakob på 7 år, Mathias på 2 år og Samuel på 0 år. Min baggrund for at arbejde med Bibelen Live er bl.a., at jeg har en bachelor i teologi. Passionen for at lære udenad og formidle på netop denne måde begyndte først i 2011, men jeg har i mange år ofte været ude og tale i kirker og andre sammenhænge. Desuden har jeg givet koncerter med flere forskellige kor, så det at formidle og stå foran mange mennesker var ikke nyt for mig. Jeg kan faktisk godt lide det.
Mit forhold til bibelteksten går meget langt tilbage. Jeg har, så længe jeg kan huske, læst i bibelen og er ofte blevet forundret over tekstens dybde og langtidsholdbarhed. I arbejdet med at memorere bibelteksterne har det slået mig med forundring, at jeg endnu ikke er ‘færdig’ med teksten eller er blevet træt af den. Bibelen bliver stadig mere levende for mig, hver gang jeg arbejder med den.
Jeg er født og opvokset på Bornholm og bor i dag i Gjern ved Silkeborg og kommer i Søhøjlandets Kirke.”
Der er fri éntre til arrangementet.