Bøn for Jerusalem

20/09/2017

“Vidste du, at den første baptist i Danmark var den danske jøde Julius Købner (1806-1884), som blev kristen og baptist i Hamburg 1836. Julius Købner mødte Peder Christian Mønster (1797-1870) og hans lille gruppe, som blev døbt i 1939. Derved opstod Baptistkirken i Danmark.”
Sådan fortæller Betina Enemark fra Holbæk Baptistmenighed, som er en af initiativtagerne til bøn for Jerusalem. Hun fortsætter:
“Jesus kalder i dag kirken i Danmark inkl. Grønland og Færøerne til at være i enhed i Kristus og ære vores jødiske rødder. På den måde bliver vi i stand til at rumme alt det nye, Gud er ved at forløse i verden og vores kongerige.”
Første søndag i oktober hvert år beder millioner af kristne verden over for Jerusalems fred, således også søndag 1. oktober 2017. Læs mere på www.dagentilboen.dk, hvor du kan finde forslag til bønneemner og prædikenoter, samt tilmelde din kirke bønnedagen, under ‘Kald til bøn’.