Burundi - Landbrugsaktiviteter

08/11/2017

Fredag var der møde om det projekt i Rubura, som Baptistkirken i Burundi (UEBB) startede i 2016 i samarbejde med Baptistkirken i Danmark. I Rubura er etableret et landbrugsfagligt demonstrationscenter. Formålet er også, at UEBB på sigt skal tjene penge til fx drift af præsteskolen og de lokale kan lære forbedrede landbrugsmetoder. Derudover fungerer Rubura som demonstrations- og uddannelsescenter for vores nye fødevaresikkerhedsprojekter – de såkaldte RIPAT-projekter. Allerede nu står bananerne rigtigt flot, der er høstet bønner og andet og man afventer kartoffelhøsten. Der er også bygget stalde til køer og grise og de første smågrise har set dagens lys. Vianney Kurikurazirwa, præst i Rubura og leder af Præsteskolen, fortæller, at der nu er mange, der kommer forbi Rubura for at se, hvad der sker, og aktiviteten i området er dermed steget. Desværre var et par ubudne gæster også forbi kaninburene, mens alle var i kirke sidste søndag. De tog tre af de ca. 40 kaniner med sig! Det siger også noget om fattigdommen i området, og hvor meget det vil betyde, at landbrugsproduktionen øges i området. BaptistKirken har forpligtet sig til at støtte investeringerne i dette projekt frem til udgangen af 2019.
Hvis du vil støtte den fortsatte udvikling i Rubura, kan du indbetale penge til MobilePay 2299 6483 eller konto 3201 10042879 mrk. Rubura