Byg bro med din tro

03/10/2017

Journalist Svend Løbner holder foredrag i Købnerkirken søndag 8. oktober kl. 13.00 om, hvordan kristne og muslimer kan leve respektfuld sammen. Flygtninge og indvandrere kommer hertil med fremmede kulturer og religioner i bagagen. I Danmark møder de den kristne kultur og kristendommens kernebudskab. Hvor kan vi mødes? Kan troen blive en bro til forståelse og fællesskab? Og hvordan formidler vi kristendom på en respektfuld måde?
Svend Løbner er vokset op i det multireligiøse Tanzania, hvor halvdelen af befolkningen er muslimer. Han har studeret Koranen og de hinduistiske grundskrifter og fundet flere sammenfald med Bibelens budskaber. Svend er forfatter til flere bøger om religionsmøde og kommunikation, skriver for flere hjælpeorganisationer og rejser jævnligt på reportagerejser til Østafrika og Mellemøsten. Foredraget krydres med oplevelser som rejsende journalist og fra sit lokale engagement blandt flygtninge herhjemme.
“I medierne omtales religion ofte som en hindring for integration, men det modsatte er faktisk tilfældet. Religion er et tilknytningspunkt, lighederne er nemme at samtale om, og forskellene interessante at udforske!” siger Svend Løbner.
Der er naturligvis fri adgang, og det er også muligt at lytte til Svend Løbner, når han kl. 11.00 prædiker ved gudstjenesten i Købnerkirken. Læs mere på www.koebnerkirken.dk.