Få skattefradrag for MobilePay-gaver

06/12/2017

I betalingsapp’en MobilePay er der en indbygget funktion som gør, at givere automatisk kan få fradrag for gaver uden at oplyse cpr-nummer til modtageren. Har du givet bidrag til BaptistKirkens projekter via MobilePay, fx i form af kollekt på Sommerstævnet, kan du derfor få fradrag for disse. Det kræver kun, at du slår ’donationer’ til i app’en på din telefon. Det gøres således: Åbn MobilePay app’en. Klik på ’indstillinger’ – vælg ’donationer’ lidt nede på siden – slå donationer til.
Hvis du gør det inden nytår, vil du få fradrag for alle gaver givet i 2017. Det gør ikke noget, at du også har brugt MobilePay til BaptistKirken til andet end gaver – indbetalingerne bliver sorteret inden listen sendes til SKAT.