Glædelig påske

23/03/2018

Der var ingen kristne i verden, hvis ikke det havde været for det, der skete i påsken – formentlig år 33. Jesus af Nazareth blev korsfæstet, døde, blev begravet – og opstod påskemorgen! Det er selve forudsætningen for, at hans disciple – og efter dem milliarder af mennesker – har troet og tror på, at han var og er Guds søn, Jesus Kristus, Messias, verdens frelser.
Højtidsdagene fejres i alle baptistkirker – fra palmesøndag, som ofte er en familiefest, måske endda med et æsel i kirken, over skærtorsdag med et kærlighedsmåltid (agapemåltid), nogle steder markeres langfredag – den dag, Jesus døde, og i hvert fald en opstandelsesgudstjeneste påskemorgen, i år den 1. april. Men ikke nogen aprilsnar, tværtimod.
Velkommen i kirke og under alle omstændigheder, Glædelig påske.