Kaldet til præst begynder i den lokale menighed

06/09/2017

Kaldet til præst begynder i den lokale menighed, udvikles i følgeskabet med andre præster og udrustes igennem menighedspraktik og teologisk uddannelse. Det ønsker BaptistKirken at understøtte, og derfor er der inviteret til en temadag 30. september i Odense om “menigheder og præster – hvor går vejen?” Her bliver der sat fokus på, hvordan lokale menigheder er medvirkende i ansvaret for udrustning af nye præster. Læs mere om temadagen og forbered jeres menighed på samtalen her. Tilmelding til temadagen – det er gratis at deltage – kan ske her.

BaptistKirkens landskonference vedtog denne sommer at støtte studerende, der læser teologi på institutioner, hvor de ikke kan få SU. For at komme i betragtning skal den studerende indgå i et formaliseret samarbejde med en lokal menighed, der bliver uddannelsesmenighed. En drejebog for at ansøge er under udarbejdelse. Læs forslaget til LK1 her og om behandlingen af det i referatet her.