Landet i Rwanda

10/10/2018

Søndag aften landede BaptistKirkens formand Per Beck og missionssekretær Morten Kofoed i Rwanda. Med på turen er også Jytte Kjølby.
Morten fortæller: ”I løbet af de første dage har vi mødtes med Baptistkirken i Rwandas (AEBR) nye generalsekretær og deltaget i et personalemøde. For tiden afvikler Baptistkirken i Danmark to projekter sammen med AEBR – et landbrugsprojekt, kaldet Terimbere og et ledertræningsprojekt kaldet Timotheus. Vi har fået en fin gennemgang og introduktion til disse projekter. Senere på ugen går turen til det sydlige Rwanda for netop at se Terimbere-projektet. Inden da er der dog lige et par projektmøder, der skal klares, ligesom Per Beck og Jytte Kjølby også når et feltbesøg i det østlige Rwanda for at opleve et af AEBRs andre landbrugsprojekter. Under besøget har vi også været sammen med de to YEGO-ungdomsledere, Rebecca Krabbe og Louise Hentze Jørgensen. De er så småt ved at falde til, lære de rwandiske ungdomsledere at kende og vænne sig til de afrikanske forhold. Inden vi krydser grænsen til Burundi lørdag, besøges projektet Let the Little Children Come to Me og den lokale baptistkirke i Butare.”