Landskonferencen på Lindenborg

12/07/2017

Landskonferencen, hvor repræsentanter fra menighederne samles med mange andre interesserede omkring BaptistKirkens arbejde, finder sted onsdag og torsdag eftermiddage 19. og 20. juli. Onsdag kl. 13.30 begynder forhandlingerne med Minde-, takke- og nadvergudstjeneste. Forhandlingerne fordeler sig således: Onsdag holder Bent Hylleberg formandstalen. Efter en kaffepause optages en ny menighed, Chin Emmanuel Church, Frederikshavn. Herpå fremlægges årets regnskab og årets valg foretages. Onsdag eftermiddag slutter med en drøftelse af, hvordan et samarbejde mellem menighederne og vore teologistuderende kan se ud. Torsdag kl. 13.30 behandles forslag om international mission og den kommunikation, der skal fremme samhørigheden mellem menighederne, herunder fremtiden for bladet baptist.dk.
Til formandsvalget har flere menigheder opstillet vores nuværende næstformand, Per Beck, fra Karmelkirken (Aalborg). Hvis formandsvalget falder sådan ud, skal der vælges tre medlemmer til ledelsen. Opstillet er Lotte Boeriis (Herlev), Vibeke Dalsgaard (Pandrup) og Torben Andersen (Hjørring).
Ud over det nævnte vil det også interessere mange af Nyhedsbrevets læsere, at Kvindenetværket inviterer til 90-års fødselsdagsforedrag med pastor Katrine Lilleør tirsdag kl. 16.00. Ligeledes vil mange glæde sig til at møde vores hjemvendte missionærer – blandt andre Line og Rasmus Hylleberg og børnene – mandag kl. 13.30, hvor de vil fortælle om arbejdet i Burundi og Rwanda. Alle implicerede har lagt et spændende program, der afsluttes med auktion over afrikanske spyd.