Lige om lidt … kommer sommerstævnet

12/07/2017

Om nogle få dage mødes mere end 1.200 børn og voksne (ca. 600 baptister, 500 missionsforbundere og mere end 100 andre) på Efterskolen Lindenborg ved Borrevejle Vig. Igen er år er det Missionsforbundet og BaptistKirken, der har tilrettelagt programmet. Stævnets gennemgående tema er inspireret af 500-året for reformationens begyndelse. Derfor lyder det: Reformation, rødder og retning.
Hvis deltagelse kun er mulig på enkelte dage, kan der købes dagkort ved ankomst. Aftenarrangementerne er gratis. På stævnets område findes der en pølsevogn for de sidst ankomne.
Ud over ‘voksenstævnet’ med 729 tilmeldte, har den alternative scene Platform med 105 tilmeldte et særligt program for unge og andre, der er til det diskuterende og eksperimentelle. Børnene mødes efter aldersklasser på Kidz (190 tilmeldte) og Connected (77 tilmeldte), mens 115 unge samles på deres egen stævneplads, kaldet One. For seniorer med flere bliver der sang, der gør livet nyt, i Café Broen mandag kl. 13.30 med Holger Lissner som gæst.
“Det er ikke let at plukke noget i programmet frem for noget andet, idet der er noget for interesser, der går i mange retninger”, siger Bent Hylleberg, der glæder sig over årets spændende stævneprogram: “Om formiddagene er der som noget nyt to oplæg, der begge er inspirereret af reformationstidens store nøgleord, men de tolkes i en aktuel sammenhæng, der peger på at være kirke i fremtiden”. Se Sommerstævnets program her.