Lise og Jep Emming til Rubura

07/11/2018

Fredag 9. november tager Lise og Jep til Burundi for at tilbringe en uge i Rubura. I Rubura skal Jep arbejde med færdiggørelsen af vandprojektet, der blev indviet i oktober. Der er vand i både Rubura og området, men der er stadig en række (tekniske) opgaver, bl.a. med at få monteret målere, færdiggjort den store tank ved kirken i Rubura og få organiseringen og betaling af vand sat i system. Lise skal undervise kvinderne i Rubura i strikning og følge op på Kvindenetværkets besøg i oktober.
Under opholdet kigger Thomas Spanner fra Genbrug til Syd (GTS) forbi. Fra GTS fik vi midler, så vi kunne sende en container med bl.a. ambulance, klinikudstyr og vandudstyr til Rubura. Han skal se, om det er på plads og anvendes efter forskrifterne og ellers rådgive i brugen af det.
Jonas Norgaard Mortensen lægger også vejen forbi Burundi i næste uge. Dels for at mødes med familien Emming i Rubura og dels for at mødes og arbejde sammen med vores partnere. Baptistkirken i Burundi afholder bl.a. generalforsamling i den kommende uge og bestyrelse og medarbejdere i Dutabarane mødes på ’strategi-retreat’. Jonas deltager begge steder.
Husk vores udsendte og frivillige i jeres forbøn.