Møde mellem ledelserne i Missionsforbundet og Baptistkirken

11/04/2018

Fredag aften 6. april mødes de to landsledelser til fællesmøde. Mødet understregede, at der er en god kemi mellem ledelserne, og at vi har en række berøringspunkter i ønsket om at være en del af Kristi Kirke i mission.
Begge ledelser lægger vægt på samarbejde og samvær omkring Sommerstævnet og såvel Missionsforbundets Repræsentantskabsmøde og BaptistKirkens Landskonference bliver bedt om at tage stilling til forslag om, at der afholdes Sommerstævne i fællesskab på Lindenborg frem til og med 2023.
Der var også tilslutning til, at vi arbejder videre med, hvordan de to kirkesamfund som sådanne kan konkretisere samarbejdet på konkrete områder. Formænd og missionsforstander/generalsekretær vil her udarbejde et oplæg til kirkesamfundenes ledelser.