Morten Kofoed tager familien med

21/06/2017

International missionssekretær Morten Kofoed flytter til Rwanda med sin familie, ægtefællen Aimée og deres to døtre. De skal være udstationerede frem til nytår og Morten skal derfra klare sit arbejde, også i Danmark. Aimée har fået orlov fra sit arbejde som gymnasielærer.

”Som ledelse ser vi det som om Morten flytter sit skrivebord. Han har samme arbejdsopgaver, men kommer tættere på vores samarbejdspartnere i Rwanda og Burundi. Det kan få stor betydning, når vi skal formulere, hvordan og hvem vi skal ansætte som udsendt medarbejder i 2018,” siger formand Bent Hylleberg.

Morten er i Rwanda og Burundi fra 22.-28. juni for at forberede flytningen.

På sommerens Landskonference skal den kommende strategi for International Mission drøftes, og herunder hvilke forventninger menigheder og International Missions Udvalg har til fremtidige udsendte. Det handler også om økonomi, da muligheden for statstilskud til bl.a. skolepenge og børnepenge er svundet ind. Derfor handler samtalen også om, hvad menighederne er villige til at investere i fremtidens missionærer.