Morten Kofoed til Afrika

21/02/2018

Mandag 26. februar drager Morten Kofoed, BaptistKirkens sekretær for international mission, til Rwanda og Burundi. Under besøget skal udsendelse af ny medarbejder forberedes med partnerne. Under besøget skal Morten også tage i mod 13 elever og tre lærere fra Alterna i Hillerød, der på deres seks ugers Afrika-rejse skal være små to uger i Rwanda og besøge et par af Baptistkirken i Rwandas skoler.
Udover partnerskabsmøder byder turen også på projektbesøg i Rubura, hvor både landbrugsaktiviteter og præsteskolen skal besøges. På præsteskolen uddannes for tiden 29 præster, ca. 75 evangelister og 75 ungdomsledere. De afslutter deres uddannelse til sommer og i efteråret tages der hul på en ny runde, hvor der fokuseres på uddannelse af præster – bl.a. med deltagelse af danske undervisere.
Morten er tilbage på kontoret den 15. marts.