Musikgudstjeneste i Karmelkirken 4. november

31/10/2018

’Hold håbet op’ – sange fra Kirkesangbogen.
Karmelkirken skriver:
”I 2017 udkom Kirkesangbogen. Den er en direkte udvidelse af Den Danske Salmebog og rummer et væld af salmer og sange – fra den ældste kirkemusik og til den nyeste pop.
Kirkesangbogen udtrykker, at kirkens fællessang ikke er bundet til gudstjenestens klassiske koraler. Kirkemusik kan være alle genrer. Og i Kirkesangbogen rummes tekster fra H. C. Andersen til Bob Dylan.
Under temaet ’Hold håbet højt’ kan du opleve en smagsprøve på, hvad Kirkesangbogen indeholder. Til musikgudstjenesten 4. november kl. 10.30 vil Mads Lindholm m.fl. præsentere nye og gamle sange, der kommer omkring årstiderne og livets store følelser.
Mads har tidligere beriget os, fx når han sammen med dygtige sangere har tolket Grundtvigtekster og Iben Krogsdals gendigtninger af Luthersalmer. Vi glæder os til også at blive klogere på Kirkesangbogen.
Alle er velkomne!”