Næsten parat til Landskonference

21/06/2017

Dagsordenen til Landskonference 1 i Lindenborg d. 19. og 20. juli 2017 er nu færdig og udsendt til menighederne. Der er lagt op til flere spændende drøftelser – men den største usikkerhed handler nok om, hvorvidt der vil være en kandidat til formandsposten. Endnu har ingen sagt ja til at stille op som formand for BaptistKirken, nu hvor Bent Hylleberg ikke genopstiller efter fire år med opgaven.
”Det er udelukkende menighederne, som udgør BaptistKirken, der kan opstille kandidater. Vi ved, at flere har været ude og spørge kandidater, men endnu har ingen sagt ja. Det er bekymrende”, siger generalsekretær Lone Møller-Hansen.
”Jeg forstår godt, at man tøver, for Bents fodspor er store at fylde ud. Men hver formand skal finde sin egen stil ud fra de styrker vedkommende har, og så skal de ansatte og den øvrige ledelse nok udfylde hullerne”, fortsætter hun.
Fordi der ikke er en kandidat ved opstillingsfristens udløb, er det undtagelsesvist muligt at opstille kandidater frem til den 19. juli. ”Men for alles skyld vil det være bedst, hvis kandidater bliver opstillet, så menighederne kan forberede sig hjemmefra på valget”, slutter hun.