”På med pilen, Jesper”

21/11/2018

Jesper Pedersen fra Baptistkirken Bornholm er en af de 17 unge ledere fra vidt forskellige kirker i Danmark, der netop har gennemført et Arrow-forløb.
Arrow er et to-årigt ledertrænings-program. I løbet af de to år læser de unge ledere (25-45 år) stakkevis af bøger og deltager i fire internater på retrætestedet Ådalen ved Randers. Sidste internat var i sidste uge og lørdag var ægtefæller eller nære venner inviteret med til dimissions-middag på Ådalen. Her fik de hver en rigtig pil, som symbol på gennemført forløb.
Arrow lægger vægt på udvikling er de unge lederes karakter frem for kompetencer.
”For at holde ud i det lange løb kræves det, at man kender sig selv – både svagheder og styrker. Og så kræver det et godt netværk. Arrow er et nådefuldt rum, hvor vi kan være ærlige omkring det, vi kæmper med,” fortæller generalsekretær Lone Møller-Hansen, der sammen med sin mand, Jesper, har været mentor-par på det netop overståede Arrow-forløb.
Det næste forløb starter i 2019, og der er brug for flere deltagere, hvis det skal gennemføres. ”BaptistKirken er indstillet på at betale halvdelen af deltagergebyret,” fortæller Lone. Læs mere her: http://arrowlederskab.dk.