Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
baptist.dk – blad og web-magasin

Projekt 1 - 2023

baptist.dk – blad og web-magasin

Evangeliet formidles i en moderne kontekst

Det trykte blad baptist.dk er stadig centralt i kommunikationen i Baptistkirken i Danmark. Bladet udkommer fem gange om året med 36 sider fyldt med interviews, portrætter og artikler, der behandler et tema, der er relevant i dagens samfund. Bladet sendes til ca. 2.500 hjem, og dermed er baptist.dk en af vores store kontaktflader. Udover artikler, der belyser bladets tema, fortæller baptist.dk også om livet i menighederne og organisationerne, og om vores fælles projektarbejde i Afrika og Myanmar. Derved knytter bladet menigheder og mennesker i BaptistKirken sammen til et fællesskab.

baptist.dk er også et web-magasin. På www.baptist.dk bringes selvfølgelig de artikler, som det trykte blad indeholder, men også artikler om aktuelle forhold og begivenheder. Det betyder, at baptisters synspunkter og holdninger når langt videre ud end de 2.600 husstande, der modtager bladet med posten. Enhver, der søger på nettet efter emner, vi belyser, kan finde artikler derom. Det gør det muligt for skoleelever og studerende at benytte baptist.dk som kilde i opgaver.

Facebook bruger vi til at gøre artiklerne på www.baptist.dk mere synlige og skabe debat om indholdet. Læs fx hver torsdag en ‘Torsdagstanke’, hvor forskellige baptister udtrykker deres personlige refleksioner over et aktuelt tema. Vi opfordrer til, at alle følger baptist.dk på Facebook og deler artikler med deres netværk.

Det er muligt at tegne et menighedsabonnement til 1250 kr. Så får menigheden fem blade fem gange om året til at lægge frem til gæster.