Rasmus Hylleberg i DMRUs bestyrelse

02/05/2018

24. april afholdte Dansk Missionsråds Udviklingsafdeling (DMRU) sin årlige generalforsamling i Vejle. Samme dag afholdte Dansk Missionsråd et af sine halvårlige repræsentantskabsmøder. Ved begge møder blev en sammenlægning af de to organisationer, der i forvejen arbejder tæt sammen, drøftet. DMRU kom til verden for at være kirker og missionsselskabers kompetencecenter for udviklingsarbejde – uden at blande det sammen med den mission og evangelisation samme organisationer også udfører. Konklusionen begge steder var dog, at tiden endnu ikke er moden til en egentlig sammenlægning, men at man fortsat vil arbejde tæt sammen.
I forbindelse med valg til DMRUs bestyrelse, blev Rasmus Hylleberg, tidligere udsendt til Burundi og Rwanda af BaptistKirken, valgt til bestyrelsen for en fireårig periode.