Rubura-projektet

07/03/2018

I Rubura i det nordlige Burundi ligger UEBBs – Baptistkirken i Burundis – præsteskole i forbindelse med den tidligere missionsstation. Baptistkirken i Danmark har de sidste mange år støttet driften af skolen og vil fortsat gøre det på forskellig vis. En af måderne er at gøre skolen mere uafhængig af vores støtte – blandt andet via ’Rubura-projektet’, hvor vi i fællesskab vil øge indtægterne til både skole og kirkesamfund. Det sker bl.a. gennem landbrugsaktiviteter med forbedrede dyrkningsmetoder og inddragelse af uudnyttet landbrugsland i Rubura. Senest har man høstet over fire tons kartofler, (de lagde 400 kg), og det må siges at været et højt udbytte på de kanter. Lige nu venter man på at høste majs, og i mellemtiden er der blevet sået løg! Dyreholdet, med grise, køer og kaniner er også i en god udvikling – dog arbejdes der på at nedbringe dødeligheden blandt de nyfødte grise. Vi har lovet at støtte med investeringer og drift året ud, hvorefter aktiviteterne skal give overskud. Projektet kan støttes ved indbetaling på konto 3201 10042879 eller MobilePay 2299 6483 mrk. ’Rubura’. Gaver er fradragsberettigede efter gældende regler.