Skal vi fortsat have bladet baptist.dk?

21/06/2017

Siden 2008 har BaptistKirken sendt bladet baptist.dk ud til ca. 3000 husstande. Menighederne har suverænt kunnet bestemme, hvem der skulle have bladet tilsendt.

Økonomien er svagt vigende, og det er ikke overraskende, for de fleste bidrag kommer fra folk, som inden 2008 har abonneret på de gamle baptist, som oprindelig var et ugeblad. Disse bidrag ebber selvsagt ud, ikke mindst fordi det er den ældre generation, som har haft tradition for at abonnere.

”Alligevel er det imponerende, at vi nu i ti år har kunnet indsamle næsten en halv mio. kr. om året til at udsende et ambitiøst blad for,” siger Ulla Holm, BaptistKirkens regnskabsfører.

I år ser det ud til, for første gang, at der bliver underskud. Ellers har bladet hvilet i sig selv, ja faktisk givet et pænt tilskud til BaptistKirken. Dels fordi det betaler projektbidrag, og dels fordi det betaler en del af Gitte Elleby Jørgensens løn, fordi hun arbejder som redaktionssekretær på baptist.dk.

Nu er tiden kommet til at drøfte fremtiden for baptist.dk som trykt blad. Hvis det skal fortsætte uændret med seks blade om året, skal der findes økonomi til det. Skal det udelukkende erstattes af web-magasinet baptist.dk eller skal der findes en tredje løsning? Drøftelsen finder sted på LK1 i Lindenborg.