Spansk menighed søger optagelse i BaptistKirken

23/05/2018

Der har været en spansktalende baptistgruppe i København i over 35 år. Den har været en del af Kristuskirken, men har nu dannet selvstændig menighed. Gruppen, som både omfatter danskere, der taler spansk, og spansktalende tilflyttere, mødes i Luthersk Missions lokaler i Nansensgade på Nørrebro. De tæller pt. 16 voksne medlemmer.
”Det er en spændende lille gruppe mennesker, der tager deres baptistiske arv og tro meget alvorlig. De er meget taknemmelige over både at kunne mødes selv, men også at kunne blive optaget i BaptistKirken som en selvstændig menighed,” fortæller generalsekretær Lone Møller-Hansen.
Menigheden optages på Landskonference 1 i Lindenborg til sommer.