Uddannelse for lægprædikanter

23/05/2018

Aarhus Baptistmenighed arbejder sammen med BaptistKirken på at etablere en uddannelse for lægprædikanter.
De foreløbige planer peger på en uddannelse, der strækker sig over to år (med ca. syv mødedage om året), og med emner af såvel teologisk karakter, samt praktiske og liturgiske forhold omkring det at holde gudstjeneste. Frem mod Landskonferencen arbejdes der videre med projektet, som vil blive præsenteret på LK1 på Lindenborg.
”Vi står i en situation, hvor en række menigheder ikke har ansatte medarbejdere. Det betyder, at der er et ’træk’ på lægprædikanter. Og endelig er det i vores baptistiske DNA, at alle – uanset faglig uddannelse – er med til at formidle Ordet bl.a. i gudstjenestens sammenhæng”, udtaler BaptistKirkens formand Per Beck.