Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 10. oktober 2018

Kære menigheder

Indkaldelse til landskonference 2, LK2

I sidste uges nyhedsbrev og menighedsforsendelse indkaldte vi til LK2 lørdag 24. november.
Datoen har været nævnt flere gange bl.a. ved vedtagelsen på LK2 i 2017, ved LK1 i sommer og i nyhedsbreve fra 18. april, 29. august og 5. september.
Men selve indkaldelsen er iflg. landskonferencens forretningsorden udsendt 10 dage for sent.
Hvis nogen ønsker at gøre indsigelse imod afholdelsen af LK2 lørdag 24. november, beder vi om at indsigelsen sendes til BaptistKirkens Sekretariat på info@baptistkirken.dk senest 21. oktober.

Dagsorden og tilmelding til LK2

Dagsorden til LK2 og budgetforslag 2019 vedhæftes denne forsendelse.
Alle er velkomne til at deltage i landskonferencen. Det koster 130 kr. at deltage – hvilket dækker dagens forplejning. Beløbet betales med Dankort ved den elektroniske tilmelding, der er åbnet og kan tilgås her: http://congresso.baptistkirken.dk/index.php?id=40.

Bidragskuverter

Sidste chance i to år! Jeg har kun hørt fra ni menigheder!
Som jeg skrev i sidste uge, er det tid til at bestille bidragskuverter – også kaldet offerkuverter – samt regnskabskuverter til 2019 og 2020.
Bidragskuverterne laves specielt til os og derfor skal der produceres et vist antal, hvilket er grunden til, at der skal bestilles til to års forbrug.
Jeg skal modtage de sidste bestillinger i morgen torsdag d. 11. oktober til info@baptistkirken.dk med oplysning om antal og leveringsadresse. Bestilling går videre til trykkeriet på fredag.
Men – der er altså to år til, at I igen kan bestille kuverter, så I har forhåbentlig givet denne besked videre til bidragssekretæren!

Mindesalmer

Ole Bækgaard har skrevet nogle minde-salmer, som hermed deles med alle. De vedhæftes med både tekst og noder.
Ole fortæller: ”De to salmer, der hedder: ‘Gud skabte os med liv og ånd’, er faktisk den samme tekst (næsten) udsat for to forskellige kendte melodier.
Salmen ‘Intet kan mig rive ud’ er egentlig både en mindesalme som en begravelsessalme og er nogle år gammel. De førstnævnte er helt nye.
De er blevet godt modtaget de par steder, der har fået dem, både hos vores eget kirkesamfund som hos en enkelt missionsforbundsmenighed.
Håber de kan finde anvendelse, de er bevidst enkel og ligetil i ordvalg, da jeg synes at anledningerne opfordrer til det.”

Og så kan vi oplyse, at BaptistKirkens Sekretariat er lukket i uge 42.

Mange hilsner
Gitte Elleby Jørgensen