Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 14. november 2018

Om tilmelding til LK2, navne på stemmeberettigede og RedWednesday

Kære menigheder

Tilmelding til Landskonference 2

Af hensyn til de praktiske forberedelser er søndag 18. november sidste frist for tilmelding til Landskonference 2, der holdes på Rosborg Gymnasium i Vejle 24. november. Gå til den elektroniske tilmelding her.
Dagsorden og bilag blev udsendt i menighedsforsendelsen 10. oktober.

Stemmeberettigede til LK2

I bedes sende navne på jeres stemmeberettigede til info@baptistkirken.dk senest 18. november. Hver menighed kan sende tre repræsentanter og landsorganisationerne to.

Sæt rødt lys på kirken 28. november

BWA, Baptisternes Verdens Alliance markerer i år Rød Onsdag, Red Wednesday, som i år falder 28. november. (BWA havde tidligere meldt ud, at Red Wednesday var 21. november, hvilket du kunne læse i baptist.dk nr. 3 – men datoen er blevet rettet.)
75% af verdens befolkning lever i et område, hvor der er religiøs forfølgelse. Og 75% af alle forfulgte er kristne. Kristne bliver forfulgt i fx Egypten, Irak og det sydlige Filippinerne. Men også andre troende bliver forfulgt: Baha’i i Iran, Rohinga’erne i Myanmar, jøder og Jehovas Vidner i Østeuropa og i Kina bliver alle religiøse uanset tro forfulgt.
Det er organisationen ’Aid to the Church in Need’, der har opnået fokus på religiøs forfølgelse over hele verden med Red Wednesday. I kan være med til at gøre opmærksom på dette ved at sætte rødt lys på jeres kirke, og/eller bære en rød trøje eller anden beklædningsgenstand onsdag 28. november. Tag et billede af kirken i rødt lys, eller dig selv og/eller andre og poste det på et socialt medie (Facebook eller Instagram) med #RedWednesday.
I kan også mødes for at bede for bl.a. forfulgte kristne. Hent inspiration og viden på https://www.forfulgt.dk, Åbne Døres hjemmeside, eller på Bibelselskabets hjemmeside https://www.bibelselskabet.dk/forfulgte-kristne.

Mange hilsner
Gitte Elleby Jørgensen