Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 21. juni 2017

Kære menigheder

Nyt om årsregnskab, forbedere, ’Noget om den kristne tro’ og Personalia.

Landskonference 1

Efter tidligere indkaldelse og udsendelse af dagsorden i fredags, skal jeg oplyse, at hele årsregnskabet, ikke kun den forkortede version fra Håndbogen, findes på www.baptistkirken.dk under ’Værktøjskassen’ og ’Økonomi’. Årsregnskabet medsendes også her.

Forbedere til sommerstævnet

Jeg fik desværre ikke medsendt denne henvendelse fra Henrik Dam om forbedere til sommerstævnet i forsendelsen i fredags. Derfor skal I reagere hurtigt! Kontakt relevante personer i menigheden og send navne, mobilnumre og mailadresser til Henrik.

’Noget om den kristne tro’

Til efteråret udkommer et fælleskirkeligt hæfte: ’Noget om den kristne tro’. Det er et hæfte, som alle kristne trossamfund i Danmark (med en enkelt undtagelse) er gået sammen om at lave om det fundamentale i den kristne tro. Hæftet er skrevet på et forståeligt sprog for alle –  både i og udenfor kirken. Det vil allerede nu være en god ide at tale sammen om, hvordan I lokalt kan/vil bruge hæftet. Hvordan får vi det ud udenfor kirkens rammer? Hvordan kan/vil vi bruge det i det lokale fælleskirkelige arbejde?

Der kom mange ideer på bordet til inspirationsdagen den 14. juni, som Danske Kirkers Råd havde inviteret til:
Lav et reklamespot på regional TV, hvor repræsentanter fra alle områdets kirkesamfund medvirker.
Flyt (den mange steder årlige) kirkevandring ned på byens torv og lav et fælleskirkeligt event.
Lav en økumenisk temadag/temagudstjeneste/en slags ’tour de tro’, hvor man mødes i de forskellige kirker til undervisning/debat/samtale ud fra hæftet.
Sådan lød blot nogle af ideerne, som vil blive samlet og udgivet som et lille idekatalog i forbindelse med udgivelsen af hæftet.

Lad os gribe denne mulighed for at vise verden omkring os, at vi som kristne godt kan blive enige om det væsentligste i den kristne tro, og lad os gøre en indsats for, at hæftet ikke blot ender på tryksagsbordet nederst i kirken.

Personalia til Sekretariatet

Husk at BaptistKirken har brug for menighedernes hjælp til at kunne sende hilsner til forskellige mærkedage og dødsfald. Vi har ikke ressourcer til at holde os opdateret med alle mærkedage, og derfor har vi brug for, at I giver besked til Sekretariatet:

– når der blandt medlemmerne er personer, der er ansat i menighederne, eller som er overgået direkte fra ansættelse til efterløn/pension, som fylder 70 – 75 – 80 – 85 år osv., eller som har sølv- eller guldbryllup
– når ansatte pensioneres eller overgår til efterløn
– ved dødsfald blandt ansatte, eller tidligere ansatte, som er overgået direkte fra ansættelse til efterløn/pension, samt ægtefæller/enker/enkemænd til førnævnte.
– når menigheder fejrer 75 – 100 – 125 – 150 osv. års jubilæum

Læs også dagens nyhedsbrev

med mange spændende informationer – bl.a. om ny hjemmeside, en udstationering og mulighed for tilskud til stævnedeltagelse via et job.

Mange hilsner
Gitte Elleby Jørgensen