Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 21. november 2018

Kære menigheder

Jenni Entrican har meldt afbud

Desværre har præsidenten for EBF (European Baptist Federation) Jenni Entrican måttet melde afbud til Landskonferencen på lørdag. Generalsekretær Lone Møller-Hansen fortæller, at Jenni er faldet ned af en trappe i sit hjem og dels har slået hovedet og dels det ene ben, så hun lige nu ikke kan gå. Hun er derfor blevet frarådet at rejse.
”Det er rigtig ærgerligt. Til gengæld får vi bedre tid til vores drøftelser – især den indledende samtale om den kommende Fælleserklæring, som vil afgøre, hvad vi skal fokusere på de næste fem år i BaptistKirken,” siger formand Per Beck.
Desuden får LK2 besøg af Dave Stedman. Dave er uddannet på Spurgeons College og har fungeret som baptistpræst i mange år bl.a. i Canterbury Baptist Church. Lige nu er han leder af den tværkirkelige organisation African Pastors Fellowship, der arbejde med uddannelse af præster i central- og østafrika. APF arbejder sammen med baptistkirken i både Burundi og Rwanda.
LK2 afholdes på Rosborg Gymnasium i Vejle lørdag d. 24. november kl. 10-16. (Kaffe og morgenbrød fra kl. 9.30.) Tilmelding kan nu kun ske til Sekretariatet på info@baptistkirken.dk – allersenest i morgen torsdag.

Bidrags- og regnskabskuverter

Trykkeriet har desværre haft en uforudset udfordring med at skaffe kuverter, men på fredag forventer de at sende kuverter til de menigheder, der har bestilt.

Mange hilsner
Gitte Elleby Jørgensen