Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 25. april 2018

Om præstekonvent og tilsagn til navnestof i baptist.dk.

Kære menigheder

For få præster deltager i præstekonventet

I næste uge har BaptistKirken sit årlige præstekonvent – denne gang i Amsterdam, arrangeret i samarbejde med IBTSC, International Baptist Theological Studies Center.
Generalsekretær Lone Møller-Hansen skriver: ”Desværre er der kun ni præster, der er tilmeldt, og arrangørerne har da også overvejet at aflyse, men besluttet at gennemføre.
Efter min mening er det meget vigtigt for sammenhængskraften i BaptistKirken, at der er et kollegialt fællesskab imellem præsterne og også meget gerne inkluderende de mange teologistuderende, vi har. Jeg er ked af, at nogle præster vælger det fra. Faktisk var det muligt at samle 43 præster og menighedsledere, foruden ca. 14 studerende.
Jeg ved, at der kan være personlige grunde til ikke at deltage, men jeg håber, at menighederne opfordrer eller måske endda kræver, at deres præst – lønnet eller ulønnet – deltager i præstekonventet, hvis det overhovedet er muligt.
Det er også en god mulighed for migrant-præsterne at lære deres danske kolleger at kende. Det skal vi blive bedre til og jeg håber, at vi finder en vej, så flere har lyst til og mulighed for at deltage næste år.”

Ugens nyt om persondataforordningen!

Jeg er blevet gjort opmærksom på, at vi heldigvis ikke behøver at have tilsagn fra pårørende, når vi tager navneoplysninger med i baptist.dk på døde medlemmer – men vi skal stadig have tilsagn fra nye medlemmer.

Husk også at læse dagens nyhedsbrev om bl.a. et par konferencer og baptist.dk.

Mange hilsner
Gitte Elleby Jørgensen