Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 31. maj 2017

Kære menigheder
Hermed information om stævnedåbsgudstjeneste og indsendelse af navne.

Dåb på sommerstævnet
I år er der som noget nyt arrangeret en dåbs- og nadvergudstjeneste på sommerstævnet i Lindenborg. Det bliver fredag den 21. juli kl. 15.30 – og hvis vejret er godt vil hele gudstjenesten finde sted ved vandet. Fordelen i forhold til tidligere års mere spontane dåbsgudstjenester er, at vi nu forbereder musik og sang – og ikke mindst lydanlæg. Og at vi inkluderer en nadver. Gudstjenesten bliver for hele stævnet, alle aldre, da alle spor deltager.

Vi ved om én, der gerne vil døbes, men vil nu opfordre jer til at meddele os, hvis der er nogen fra jeres menighed, der gerne vil døbes – så vi kan forberede gudstjenesten på bedste måde.
Der vil være mulighed for at komme med et vidnesbyrd forud for dåben.
Vi går ud fra, at det er en præst eller anden, der er bekendt med dåbskandidaten, der forestår selve dåbshandlingen. Hvis andet skulle være tilfældet (at I har en, der gerne vil døbes, men at der ikke lige er nogen fra menigheden, der kan døbe) så skal I sige til. Så finder vi en løsning.

Navne til sommerstævnet og stemmesedler
Navne på stemmeberettigede til landskonference 1 (2 fra hver organisation og 3 fra hver menighed) skal sendes til Sekretariatet på info@baptistkirken.dk senest 30. juni.

Ligeledes skal navne på døbte, optagede (husk kun ’nye baptister’!) og døde medlemmer i menighederne indsendes senest 30. juni.

Sker der dødsfald efter 30. juni, som skal nævnes på stævnet, afleveres navne til mig i stævneinformationen senest tirsdag kl. 15.00.

Kontakt mig i stævneinformationens åbningstid mandag eller tirsdag for at kontrollere navnelisterne og få udleveret stemmesedler til landskonferencen

Dåbskort
Og skulle der være en enkelt, der har glemt, at det er sidste frist i morgen for bestilling/ændring i bestilling af dåbskort…?

Læs også dagens elektroniske nyhedsbrev med flere nyheder – om bl.a. Grøn Kirke, KIT og møde med kirkeministeren.

Mange hilsner
Gitte Elleby Jørgensen