Dåbsgudstjenester i Hjørring og Esbjerg

30/08/2023

Anders Hyldgård, præst i Hjørring, fortæller: ”Søndag 27. august havde vi den glæde at fejre dåb i forbindelse med MCFNs gudstjeneste (MCFN = Myanmar Christian Fellowship Nordjylland).
En gang om måneden i det sidste halvandet år har de unge haft undervisning i den kristne tro. Som undervisningsmateriale har man brugt materialet fra Alpha for unge, der har fungeret rigtig godt.
Der har været 15 unge med til denne undervisning og otte af disse ønskede nu at blive døbt.
I dagens anledning foregik en del af programmet på dansk, både af hensyn til de unge, der mest bruger det danske sprog, og fordi man i menighedsfællesskabet efterhånden forstår dansk ganske godt.
Der var bøn, sang, forkyndelse og nadver – og ikke mindst en stor glæde over at kunne byde de unge velkommen i menigheden. Bagefter spiste vi alle pizza sammen.”

Der var også dåb i Esbjerg i søndags. Moses Lal Bawi Peng, præst i Chin Baptist Church, Esbjerg fortæller, at fem unge blev døbt efter at have fulgt bibelundervisningen i en nyoprettet dåbsklasse.