Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed

Arbejdet i Baptistkirken i Danmark er opdelt i en basisdel og en projektdel.

Basisdelen består, som navnet beskriver, i det basale arbejde som kirkesamfund: samarbejde mellem menigheder, afholdelse af landskonference, kurser og temadage, udvalgsarbejde, samarbejde med kirkelige organisationer i ind- og udland, kontakt til myndigheder og lignende opgaver. Opgaverne er typisk karakteriseret ved at være løbende.

Andre opgaver ligger i projektdelen. Et projekt er typisk en opgave, som har et klart defineret formål, er tidsmæssigt afgrænset, og er økonomisk selvbærende. Der findes forskellige slags projekter i BaptistKirken:

Fællesprojekter er projekter, som fundraises og administreres af BaptistKirken i Danmark. Projekterne kan køre i ind- eller udland, og kan ledes af ansatte, udvalg eller projektgrupper.

Menighedsprojekter drives af én eller flere menigheder. BaptistKirken kan være involveret i større eller mindre grad, men projektansvaret ligger hos menigheden/menighederne.

Eksternt finansierede projekter er typisk projekter som afvikles i samarbejde med BaptistKirkens partnere i den 3. verden. Projekterne finansieres af fx Danida igennem ‘Civilsamfund i Udvikling’ eller ‘Center for Kirkeligt Udviklingsarbejde’ (tidligere ‘Dansk Missionsråds Udviklingsafdeling’), og administreres af Baptistkirken i Danmark.

Yderligere oplysninger kan man naturligvis få enten ved henvendelse til Baptistkirken i Danmark eller hos menighederne. Der er også udarbejdet et idékatalog til indsamlingsaktiviteter.