Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
  1. At hjælpe nogle af de fattigste
  2. Uddanne præster og andre medarbejdere i vores samarbejdskirker
  3. Forkynde evangeliet om Jesus Kristus

International Mission er Baptistkirken i Danmarks 54 menigheders fælles internationale engagement. Arbejdet bestyres af et Internationalt Missionsudvalg, som er nedsat af ledelsen og koordineres af lederen af International Mission.

Vi arbejder via partnerskab med uafhængige og frie kirker som os selv, og via deres lokale engagement hjælper vi dem med at hjælpe deres lokalbefolkninger. Eksempelvis tror vi, at folk i Burundi selv er bedst til at hjælpe andre i Burundi, og vi ønsker at hjælpe kirken i Burundi til at være i mission der.

Nogle baptistkirker og landsorganisationer har desuden valgt selv at være aktive i International Mission fx i Rwanda, Bulgarien, Honduras og Papua Ny Guinea.

Arbejdet finansieres primært af offentlige midler, dernæst af private donationer, dernæst af arvemidler givet til Baptistkirken i Danmark, og endelig også i nogen grad af projektstøtte fra de 54 baptistkirker.

Enhver gave til BaptistKirkens Internationale Mission er fradragsberettiget op til 17.000 kr. Oplyser du dit cpr-nummer, indberetter vi gaven til SKAT.

Ønsker du at se en oversigt over projekterne og hvilke midler der er behov for, kan du klikke her