Den 8. dødssynd

20/09/2023

Mandag 25. september kl. 14.00 taler Ole Hartling i Kløvermarkskirken, Holbæk. Ole Hartling er pensioneret overlæge og søn af tidligere statsminister Poul Hartling. Han har i mange år været en væsentlig stemme i den etiske debat, hvor han har kæmpet for ordentlighed og menneskelighed. Ole Harling har været medlem af Etisk Råd, 2003-2008 som formand.
Ole Harling har skrevet bogen ’Den Ottende Dødssynd.’ Her belyses områder, hvor mennesket ikke betragtes som en unik skabning, men som en ting. Det kommer der et brutalt, magtgennemsyret og alt for rationelt menneske- og livssyn ud af. Ole Hartlings budskab er, at mennesket ikke er en ting, og at vi må fjerne os fra tingsliggørelsen for at give medmenneskeligheden plads.
Det koster 30 kr. at deltage inkl. brød og kaffe. Tilmelding ikke nødvendig. Det er Kløvermarkskirkens seniorkreds, der står for arrangementet. Alle er velkomne.