Gudstjeneste med lystænding og bøn for fred

15/11/2023

Birgitte Qvist-Sørensen, generalsekretær for Folkekirkens Nødhjælp, skriver:
”Folkekirkens Nødhjælp og Københavns Domkirke arrangerer sammen med Folkekirkens Mellemkirkelige Råd og Danske Kirkers Råd en gudstjeneste med lystænding og bøn for fred søndag 19. november kl. 17.00 i Vor Frue Kirke, København.
Mange af os er påvirket af den eskalerende ufred i verden. Vi fyldes med gru over krig og terror med de uhørte lidelser og meningsløse tab af menneskeliv. Lige nu rammes vi af fortvivlelse over situationen som følge af krigen mellem Israel og Hamas. Vi er fælles om smerten og om håbet om fred.
Derfor vil vi samles i bøn for fred i verden.
Inden gudstjenesten vil der være mulighed for at tænde et lys ved Domkirkens indgang. Kirken åbnes kl. 16.30. Alle er velkomne!” Læs mere her.