Himmelske Dage – Danske Kirkedage 2025

06/09/2023

Per Beck, medlem af Landskomiteen for Danske Kirkedage (indstillet af Baptistkirken), fortæller:
“Arbejdet med Himmelske Dage i Silkeborg 29/5-1/6 2025 er ved at tage form. Arbejdet er organiseret i landskomiteen, der koordinerer fra gang til gang, og i lokalkomiteen, der arbejder med programlægningen og de praktiske forhold. I lokalkomiteen har bl.a. Kurt Sørensen fra Silkeborg Baptistmenighed en plads.
Aktiviteterne i Himmelske Dage er samlet om Vestergade (strøget) fra den lutherske Kirke (Silkeborg Kirke) til den katolske kirke, og også Mulighedernes marked vil være centralt placeret og let tilgængeligt.
Temaet for Himmelske Dage i Silkeborg er:

Løfter blikket
– Mod Gud
– Mod Skaberværket
– Mod medmennesket

Flere har tidligere været kede af, at et spændende arrangement sluttede samtidig med, at et andet begyndte. Derfor vil alle arrangementer begynde .00 og slutte .45.
18. november er der inspirationsdag i Silkeborg Kirke (10.00-14.30), hvor interesserede er velkomne.
Et gammelt mundheld siger, at ”den, der venter på noget godt, kan ikke vente længe nok” – Glæd jer til Himmelske dage i Silkeborg, og her er ventetiden forbi 29. maj 2025 kl. 14.00.”