Europas kirker holder sammen

04/10/2023

BaptistKirken har været medlem af ”Conference of European Churches” (på dansk: Den Europæiske Kirkekonference (KEK)) fra stiftelsen i 1959. I dag samler organisationen en stor del af Europas kirker på tværs af konfession og kultur. Formålet er at skabe forståelse og fællesskab mellem kirkerne. I næste nummer af magasinet baptist.dk kan du læse mere om BaptistKirkens internationale forbindelser, men lige nu kan du læse Jamie Lynn Cunningham og Christian Sofussens artikel om KEK på webmediet baptist.dk. Her kan du også læse Jamie Lynn Cunninghams interview med KEK’s danske generalsekretær Jørgen Skov Sørensen.
Læs artiklen ”En europæisk vagthund og ven” .
Læs artiklen ”Dansk generalsekretær i Bruxelles”.
Christian Sofussen skrev i juli om KEK’s generalforsamling i Tallin: Læs artiklen her.