Fastelæsninger om Jesus ”Jeg er”

04/01/2017

Fra kristendommens tidlige menigheder lærer vi, at fastetiden ikke kun handler om faste (f.eks. fra mad) men også er tid til fordybelse og bøn.
I samarbejde med Peter Götz fra Missionsforbundet udgiver BaptistKirken nu et hæfte, som kan bruges som fastelæsning i 2017. I de seks uger, der er imellem fastelavnssøndag og palmesøndag, er der en læsning til hver dag. Inspireret af ”Et skridt”-bøgerne, som var fastemateriale for et par år siden, er der hver dag et bibelord, en bøn og en opfordring til bevægelse.
Hver uge har sit tema, der alle tager udgangspunkt i Jesus’ ”Jeg er”-ord: Jesus er den gode hyrde, verdens lys, livets brød, vejen, sandheden og livet, det sande vintræ og opstandelsen og livet.
Og hver uge sluttes af med spørgsmål til eftertanke, som kan bruges som oplæg til en samtale i en bibel- eller fællesskabsgruppe.
Der opfordres også til at menighederne planlægger en faste-indsamling. Mere herom senere.
Åbn folderen i PDF. Når den trykkes, skal det ske på en printer, der kan trykke på både for- og bagside, såkaldt duplex. Den skal trykkes over den korte kant.