Kan håbet høres?

01/07/2020

Alle kirkeledere – også de, der ikke er medlemmer af FrikirkeNet – er inviteret til lederkonference 13.-14. november på Mariager Højskole. Temaet er ”Kan håbet høres?” og det handler om kommunikationen mellem kirke og samfund. Talere og oplægsholdere er bl.a. journalisterne Ulrik Haagerup og Charlotte Rørth, forfatteren og MF’eren Henrik Dahl og kirkeminister Joy Mogensen.
FrikirkeNet skriver: ”Der har længe været forandring på vej i vores samfund. En forandring, som klimakrisen og Corona blot har tydeliggjort. Vi erkender, at vi er forbundne og skrøbelige mennesker, der har brug for hinanden. Den mentale forandring ser ud til at skabe en søgning mod det, der kan binde os sammen og give retning og et højere formål. Gud er ikke længere et fyord i vores offentlige samtaler. Hvad den søgning vil medføre, ved vi ikke, men det er en særlig mulighed for kirken til at forkynde det kristne budskab. Kan vi blive et håbets stemme, der møder den tvivl og usikkerhed, der vokser frem?”
Læs mere, også vedr. tilmelding og pris for deltagelse, her.