Kom og mød vores nye Afrika-udsending

21/03/2018

På temadagen om International Mission lørdag 7. april i Aarhus får vi chancen for at møde den nyansatte udsending til Rwanda og Burundi, Jonas Norgaard Mortensen. Jonas tiltræder 1. august og bliver udsendt sammen med sin hustru og tre børn. Han deltager også i sommerstævnet.
Programmet for temadagen omfatter oplæg ved Peter Blum Samuelsen, der er sekretariatschef i Dansk Missionsråds Udviklingsafdeling og som har besøgt BaptistKirkens projekter i Burundi hele to gange i løbet af 2017. Peter vil fortælle om DMRUs visioner for menighedsbaseret diakoni og inddrage eksempler fra vores og andre kirkers missionsarbejde, ligesom han vil fortælle om FNs verdensmål i relation til vores projekter.
Og så kommer Julien Nsengiyumva, der er tidligere formand for Baptistkirken i Burundi og nu leder af det fælles børneprojekt i Burundi. Julien vil fortælle om at være partner med BaptistKirken, om udfordringer og glæder ved missionsarbejdet i Burundi og selvfølgelig om børneprojektet, hvor rigtig mange børn og deres familier hjælpes til et bedre liv. Menigheden er omdrejningspunktet for projektet. Der vil også være mulighed for at stille spørgsmål til situationen både hos vores partner og i Burundi generelt.
Det er gratis at deltage og alle er velkomne. Tilmelding sker her og fristen er 2. april. Læs hele programmet her.