Livsforvandlende vand

05/12/2018

Vand! Livsforvandlende vand til 8000 mennesker, et sundhedscenter, en stor skole, en fødeklinik og en præsteskole, hvor BaptistKirken har tjent siden 1928. Det har været målet for et stort vandprojekt i Rubura i det nordlige Burundi igennem de senere år. Før skulle der hentes og bæres vand op dunk for dunk flere kilometer fra kilderne. Op til livet på højene. I oktober blev det nye vandsystem indviet. I en ny video, der kan ses her, fortæller Steen Jep Emming om det storstilede vand-, bygge- og ingeniørarbejde, der ligger bag. Helt fra kilderne til selveste Nilen, over rør og tanke, tryk og udligning til hanerne. Hvor børn, kvinder, gamle og alle andre nu kan gå lige hen, tænde for hanen og tappe rent vand. Rent vand! Takket være en imponerende støtte fra Rotary og arbejde udført af mange frivillige og lokale ansatte.
Følg Facebookgruppen ”BaptistKirkens arbejde i Burundi og Rwanda” fra dette link hvor du kan se mange flere videoer om arbejdet, international mission og kirkelivet.