Midt i mysteriet

23/10/2024

Fællessangsgudstjeneste i Karmelkirken 27. oktober 2024 kl. 10.30 med salmer af Iben Krogsdal sat i musik af Mads Lindholm og præsenteret af Katrina Olsen.
Salmedigteren Iben Krogsdal udgav i 2023 bogen ’Midt i mysteriet – salmedigte om evigheden og det evige liv’. Det er tekster, der handler om alle livets store temaer: Fødsel. Død. Taknemmelighed. Modløshed. Håb.
Selvom det er store temaer, så er teksterne lyse, håbefulde og finurlige.  Iben Krogsdal skriver selv som introduktion til bogen: ”Livet viser sig mere og mere uudgrundeligt i det mysterium, at alt her på jorden har en tid og må dø, og samtidigt er det indfældet i evigheden.”
Ved bogens udgivelse var ingen af salmedigtene sat i musik.
Den udfordring har Mads Lindholm taget op, og ved gudstjenesten får vi lov at synge med på 10 nye salmer, der bevæger sig i mange stilarter: Ballader. Mol. Jazz. Tango.
Mads Lindholm er organist og pianist og har i mange år beskæftiget sig med rytmisk kirkemusik. Katrina Olsen er herboende færøsk sangerinde. Katrina har udgivet en række af sine egne sange, og er under uddannelse som kirkesanger.