Nyt fra Rwanda og Burundi

07/03/2018

Den første uge i Rwanda for sekretær for international mission, Morten Kofoed, er gået hurtigt! De første dage gik med projekt- og partnermøder med Baptistkirken i Rwanda og modtagelse af elever og lærere fra Efterskolen Alterna i Hillerød. Der blev også tid til at besøge projektet LLCCM i Butare samt gudstjeneste i samme by, inden turen søndag gik til Rubura i Burundi. Her blev præsteskolens situation drøftet. For tiden uddannes 29 præster, 75 evangelister og 75 ungdomsledere i turnus af en måneds varighed. Nogle af deltagerne har dog svært ved at deltage på grund af ekstrem fattigdom og mangel på midler til transport, som den sendende menighed selv skal dække. Børneprojektet blev også besøgt i det nordlige Burundi, ligesom landbrugsaktiviteterne og Rubura-projektet også blev drøftet. De sidste dage i Burundi byder på (flere!) projektmøder, partnersamtaler og ikke mindst gudstjenestefejring søndag! Morten er tilbage på kontoret i København 14. marts.