Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighed
Himmelske Dage - en fest for dansk kirkeliv

Henrik Vinther Krogh

Projekt 3 - 2023

Himmelske Dage - en fest for dansk kirkeliv

Næste gang 29. maj - 1. juni 2025 i Silkeborg

Danske Kirkedage er de senere år blevet kaldt ’Himmelske Dage’. Og dét har de været i mere end én forstand:

Det er festdage i dansk kirkeliv. Og Kirkedagene har været til stor inspiration for mange i det lokale menighedsliv. Derfor har vi igen i år valgt at gøre Danske Kirkedage til ét af vores fælles projekter.

Himmelske Dage gælder om, at vi skyder os ind på emner og temaer, der vil være aktuelle i 2025 for både den trofaste kirkegænger og for det søgende menneske. Vi skal finde emner rettet mod både børn, unge og voksne, for som kirker i Danmark har vi brug for at sætte en dagsorden, der gælder alle i Danmark.

Danske Kirkedage handler om Guds mission. Derfor skal de finde sted i det offentlige rum, hvor evangeliet skal virke som surdej, salt og lys i de mange forskellige kulturer, der omgiver os.

Det kan vi – som et lille kirkesamfund – ikke gøre alene med gennemslagskraft. Derfor er det godt, at vi kan stå sammen med alle andre kristne om Danske Kirkedage – om Himmelske Dage – også i 2025 i Silkeborg. Som baptister har vi gennem mange år været med, når det gælder en fælles indsats i det økumeniske arbejde. Vi glæder os over, at vi sammen som kirker er sendt af Gud i mission og i diakoni til alle i Danmark. Her vil vi fortsat være med – også fordi, der lyttes til vores stemme og vores bidrag.

På Himmelske Dage opstilles et Mulighedernes Marked, som er et teltby med både information og aktiviteter om kirker og kirkelige organisationer. Her vil Baptistkirken i Danmark også have et telt, hvor vi både kan møde hinanden og komme i kontakt med de mange besøgende.

Fra BaptistKirken har vi forpligtet os på at bidrage med 12.500 kr. årligt. Det skulle være overkommeligt! Tænk, hvordan vi dermed kan sikre, at kirkerne og vi som kristne på denne måde bliver synlige. Og endnu vigtigere: Evangeliet om Guds muligheder bliver forkyndt og fremstillet, så det bliver til liv og ny mening for mange.