Seminar om kirkens håb for en presset ungdom

06/09/2023

Studiecenter for Menighedsbaseret Teologi og de kirkelige B&U organisationerne inviterer til seminar om kirkens ansvar og muligheder i mødet med det, som i medierne kaldes en ’Presset ungdom’. Gentagende undersøgelser viser, at mange unge kæmper med trivsel. Undersøgelserne viser også, at 2/3 af de unge, som er en del af foreningslivet, trives godt og oplever, at fællesskab med andre unge gør en positiv forskel.
Kirken har et ansvar for næste generation af unge og en vigtig opgave i at bidrage med håb midt i unges mistrivsel.
Spørgsmålet er: Er der en kirke til stede, som kan imødekomme kommende generationer, lav trivsel og bidrage til en ’Åndbar Ungdom i en Åndsvag tid?’
På seminaret vil Center for Ungdomsstudier, CUR, præsentere en ny undersøgelse om tro, trivsel og fællesskab, som kaster lys over udfordringerne. En række kompetente folk leverer keynotes om temaet og peger på håb, svar og løsninger.
Seminaret finder sted 26. oktober kl. 9.30-16.00 i Aarhus Valgmenighed, Mjølnersvej 6, 8230 Aarhus. Tilmelding, pris og flere oplysninger her.