Udsendte til Burundi og Rwanda

22/08/2018

BaptistKirkens udsendte til Rwanda og Burundi, Hanne og Jonas Norgaard Mortensen og deres familie, har nu været et par uger i Rwandas hovedstad Kigali. De har brugt den første tid til at etablere sig som familie med skole- og hverdagsliv samt til at skabe relationer til AEBR, Baptistkirken i Rwanda. Børnene Johan og Selma på 6 og 12 år skal gå i skole på KICS, Kigali International Community School, mens familiens store pige Oline på 16 år følger 2. og 3. gymnasieår på Green Hills Academy.
Jonas fortæller: ”Vi er landet godt i Kigali og er blevet positivt overraskede over afgørende forhold som børnenes skoler, sikkerheden, trafikken, vores hus, klimaet og relationen til vores samarbejdspartnere. Det hele er naturligvis også overvældende og hektisk, og vi har bøvlet noget med et køleskab, der ikke virker, en gammel bil der hoster og noget ustabilt elektricitet, men vi tager det som en del af opgaven, tjenesten og eventyret – og har det godt alle fem.”
Interesserede kan følge familien, hverdagen, alle projekterne og arbejdet løbende i Facebook-gruppen ’BaptistKirkens arbejde i Burundi og Rwanda’ samt i månedlige nyhedsbreve.