Spring menu over og gå til indholdVend tilbage til forsidenGå til vores guide for tilgængelighedForrige indlæg:

Værktøjskassen

Læs mere om værktøjskassen

Det bedste sted at finde oplysninger, materialer og ressourcer relevant for ansatte og frivillige.

Værktøjskassen indeholder masser af informationer som menighedsråd, kasserere, baptister i almindelighed, nysgerrige, andre kristne eller måske bare du kan bruge til noget fornuftigt.

Der er intet skjult for den almindelige læser om BaptistKirkens liv og lære, økonomiske forhold eller forhold i øvrigt.

Synes du alligevel, der mangler noget er du altid meget velkommen til at kontakte BaptistKirken.

Menighedsforsendelse 28. august 2024

Om fælles kristendomsklasser og Genstart2025

Kære menigheder

Kristendomsklasser 2024/25

I vedhæftede fil findes en oversigt over de fælles kristendomsklasser, der er det næste år. Har I en/enkelte teenagere i jeres menighed, der skal i K-klasse, så overvej, om de skal med i en af dem.

Genstart2025

Lasse Åbom skriver:
Som en del af Genstart2025 udsender vi i den kommende tid materialet “Spor at gå”, der er tænkt som et oplæg til den samtale, vi skal have over det kommende år frem mod Synoden i Pinsen 2025. Materialet præsenterer seks forskellige retninger eller spor, som troen kalder os til at gå:

– Fremad i en nysgerrig efterfølgelse af Jesus.

– Bagud forpligtet på Bibelen og den tradition vi bærer med os.

– Nedad i ydmyghed og engagement i den verden Jesus trådte ind i.

– Opad i forventning om at Gud virker for at løfte mennesker og verden ind til sig.

– Indad i arbejdet med at heles, vokse og modnes som mennesker og menigheder.

– Udad – i mødet med mennesker omkring os.

Materialet indeholder et mindre oplæg om hvert spor samt en side med spørgsmål til at arbejde videre med indholdet og et forslag til en tekst fra evangelierne, man kan læse og reflektere over sammen samt et forslag til bøn.
Vores tanke er, at en samtale og refleksion over disse spor vil klæde os på til det videre arbejde med at samle og forny vores kirkesamfund. Sporene er ikke i sig selv nødvendigvis et udtryk for de værdier, vi skal arbejde med fremover. Men vi tror, at samtalen om dem kan hjælpe os til sammen at finde en vej frem. Derfor vil vi opfordre alle menigheder til at bruge materialet på den måde, der passer bedst ind i jeres sammenhæng og program.
Man kan vælge at bruge materialet som seks samlinger for bibel- eller smågrupper i menigheden i løbet af 2024/25. Man kan eventuelt samle emnerne, så man tager to ad gangen: Fremad-Bagud, Nedad-Opad, Indad-Udad. Man kan også samle hele menigheden til aftner med oplæg og samtale – enten som seks eller tre aftner – eller måske en samtale efter gudstjenesten en søndag? Man kan også bruge dem som oplæg til gudstjenestetemaer, menighedsweekender, temadage, eller hvad nu I synes, kan fungere i jeres sammenhæng.
I Ledelsen vil vi – så vidt det er muligt – gerne stille os til rådighed for at komme ud og holde oplæg, lytte til samtalen eller svare på spørgsmål.

Materialet udsendes direkte fra trykkeriet til alle menigheder i de kommende uger, således at alle menigheder modtager 10 hæfter pr. 50 medlemmer. Hvis man ønsker flere hæfter end dette, bedes man give besked på lasse@immanuelskirke.dk senest tirsdag d. 3. september. Når man ikke dette vil et begrænset antal yderligere hæfter kunne rekvireres på Sekretariatet efterfølgende.
Eftersom vi er blevet lidt forsinket i trykningen, er det muligt at modtage en PDF-fil med teksten til materialet, hvis man gerne vil forberede sig lidt, eller i gang hurtigst muligt. Skriv også til lasse@immanuelskirke.dk hvis du ønsker det.

Vi glæder os til det videre arbejde og beder om Guds velsignelse og vejledning i vores fælles samtale.

Læs også dagens nyhedsbrev med meget mere information – bl.a. om en IM-temadag d. 21. september, BASIS og spændende artikler på www.baptist.dk.

Mange hilsner
Gitte Elleby