Åndbar kirke i en sekulær tid

19/04/2023

Som vi tidligere har skrevet om, indbyder SCMT, Studiecenter for menighedsbaseret teologi, til seminar lørdag den 11. maj kl. 10-16 i Citykirken i Århus, Viborgvej 173, 8210 Aarhus. Det er gratis for SCMT-studerende, koster 75 kr. for andre studerende og 295 kr. for øvrige deltagere. Program og tilmelding via: https://scmt.nemtilmeld.dk/6/. Der er tilmeldingsfrist 7. maj.
Gæstetalere er Prof. Amos Yong fra Fuller University og Silje Kvamme Bjørndal, generalsekretær i Areopagos. De vil begge sætte fokus på, hvordan Kirkens karismatiske identitet kan bidrage til robust trosudvikling og spiritualitet i en sekulær tid.
I en panelsamtale medvirker Anders Michael Hansen, sognepræst i Karlslunde Strandkirke, DanskOase, og formand for SCMT; Leif Petterson, forstander for Mariager Højskole, MOSAIK; Ole Lundegaard, præst i Korskirken Herlev, BaptistKirken og Henrik Holmgaard, dagligleder af SCMT, Apostolsk Kirke.
”Jeg vil varmt anbefale dette seminar til ledere, medarbejdere og præster i vores menigheder af flere grunde: Emnet er uhyre relevant, de medvirkende er meget kompetente, den teologiske refleksion sker i en økumenisk sammenhæng og vi kan alle lære noget af hinanden”, udtaler generalsekretær Torben Andersen. Flere oplysninger på SCMTs Facebookside.