Anabaptist!

03/01/2018

Kun få ved noget om døberne på reformationstiden. Derfor udgav vi i efteråret bogen Anabaptist! Den indeholder en kort introduktion om reformationstidens døbere. Men herefter fører de selv pennen. Vi kan læse deres første trosbekendelse fra 1527 og få en indføring i deres kirkebegreb og deres teser om samvittigheds- og religionsfrihed, der var epokegørende i 1500-tallet. Hertil kommer en lang række udsagn fra døberne om, hvilket syn de havde på bibel, på frelse, tro og dåb samt hvad det betød for dem at følge i Jesus’ fodspor. Det sidste førte for mange af dem til martyrdøden.
1. oplag af bogen blev hurtigt udsolgt, men 2. oplag kom lige inden jul, og den kan derfor igen bestilles på info@baptistkirken.dk for 100 kr. + 36 kr. i forsendelse.