Baptistkirken Bornholm fejrer 175-års jubilæum

03/05/2023

13. og 14. fejrer maj Baptistkirken Bornholm 175-års jubilæum. De første baptister på Bornholm blev døbt før Grundloven gav trosfrihed. Menigheden har fyldt meget på Bornholm. Da den var størst i 1925, talte den 786 medlemmer og havde efterfølgende etableret 14 menighedshuse på øen.
I dag er der godt 150 medlemmer – en stor del af dem er chin’er.
Jubilæet fejres lørdag 13. maj med åbent hus og mange aktiviteter for børn og voksne i og omkring kirken på Lille Torv i Rønne og søndag 14. maj med en festgudstjeneste og efterfølgende reception for menigheden og indbudte gæster.
Lørdag vil der være bl.a. burmesisk dans, Taizé-gudstjenester og koncert med gospelkoret AmaZing, som har øve-tid i kirken. Der er et historisk hjørne indenfor, og udenfor vil der være loppemarked, salg af burmesisk mad, og bl.a. hoppeborge og ansigtsmaling.
Ved festgudstjenesten søndag kl. 10.30 prædiker menighedens præst Lone Møller-Hansen, der vil være et historisk drama ved børnekirken, burmesisk korsang og flere musikalske indslag.